domingo, 20 de diciembre de 2009

5.- Tancament del curs i avaluació

Aquesta assignatura per jo ha resultat molt novedosa en tant que a més de treballar uns conceptes “Interculturalitat i Educació” s’ha combinat amb el treball amb la xarxa.

La creació i desenvolupament del Blog amb les diferents entrades que havíem d’elaborar, m’ha permès introduir-me en la xarxa i conèixer nous instruments per el treball, amb la realització de les diferents PACs i concretament amb l’elaboració de la webquest.

Al llarg d’aquest temps he entrat a diferents blogs de companys per veure i llegir que havien comunicat. Amb el que me vaig fitxar és que ningú havia escrit algun comentari a entrades d’altres. La meva primera reflexió va ser que la xarxa és un espai on exposar les teves inquietuds, idees, sentiments, coneixements,... però que ningú els comparteix, “la xarxa és com un mostrador i per tant la comunicació queda relegada a un segon terme”. També vaig pensar que la xarxa era un gran expositor i que no responia al concepte de interacció entre les persones. A un moment donat vaig pensar que el blog podia ser una eina frustrant en tant que no hi havia ningú que respongués als teus missatges, a les teves comunicacions.

Les reflexions posteriors ja van ser per donar-li un sentit més positiu; en primer lloc el blog podia ser com un arxiu personal sobre temes que a un l’interessessin; i ja posteriorment com una eina on compartir coneixements tant personals com de la xarxa; aquesta reflexió la vaig fer a partir de la lectura dels blogs però on jo mateixa no deixava cap comentari; d’aquí compartir el coneixement, és a dir exposar-lo a disposició de qui vulgui. La interacció i la comunicació no es produeix com un diàleg oral en un espai de temps determinat.


Per tant fent una valoració del meu blog he de dir que ha tingut un paper important en l’assignatura, que m’ha ajudat a reflexionar sobre la xarxa i en el transcurs del semestre ha passat per diferents moments. Quan varem haver de fer la segona entrada “Debat”, estava en un moment on la il·lustració i la composició del blog eren lo important. Ara és una eina més i com no som donada a decorar els meus escrits, penso que tampoc ho som amb la il·lustració de les entrades......

En aquest moments en que la meva feina no té res a veure amb el món educatiu, al blog no li donaré un ús més enllà de l’assignatura. Però sí que me plantejo obrir-ne un altre relacionat amb la meva feina actual.

Fent una avaluació de l’assignatura he de comentar que l’evolució que he fet, durant el semestre i amb les diferents entrades al blog, ha estat important i rellevant. D’iniciar el blog amb una activitat que ni tant sols havia interpretat bé (el debat al grup classe), per tant m’havia equivocat, a concretar i assimilar la funció del blog i a més veure’l com una eina positiva, crec que el meu desenvolupament ha estat força bo.

En relació a l’assignatura considero molt positiu el blog comú per poder tenir un accés fàcil i senzill a la resta de companys, ja que tots treballàvem sobre el mateix tema. La riquesa que significa compartir coneixements sobre un mateix tema ha estat la clau per enriquir-nos i aprendre individual i col·lectivament.

Moltes gràcies i molt bones festes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario